Första dagen på....

Avdelningen Bryggan.

Tänk vad tiden går fort. Tycker inte att det var länge sedan Cassi började på Ankaret, dvs avdelningen för barn upp till 3 år. Idag var det första dagen på Bryggan, dvs den avdelningen för större barn.

Min lilla tjej har blivit stor. Hon är 95 cm lång och väger 14,8 kg. Hon fick MVG hos Anita på bvc igår =) Och så är hon blöjfri på dagarna nu. Det har gått jättebra, händer INTE alls många olyckor.

För er som vill veta så gick det bra att åka buss in till stan med tre tjejor. Vi hann gå en sväng på stan oxå. Cassi var jätte duktig och lyssnade faktiskt på vad jag sa till större delen av dagen. Ida sov bara, så henne glömde man nästan bort =) Nellie tyckte det var kul att kolla på alla männinskor och allt som skedde runt henne, så hon var faktiskt lugn och satt så snällt i vagnen. Hon sov en liten stund oxå.

På bvc så var alla tjejor vakna och på bra humör. Stackars Anita, hon måste ha blivit helt slut efter vi hade varit där. För även om tjejorna var på bra humör så var de ju inte stilla direkt. De röjde för fullt. Eller man kanske ska säga Nellie röjde för fullt. Cassi var ju upptagen med att kolla sin längd och vikt, bygga med klossar, rita och allt vad som ingår i 3 års kontrollen.
Sedan avslutades det hela med en bula i Cassis panna. Hon snubblade och for rätt in i en stol. Så nu har hon ytterligare ett blåmärke och en fin bula.
Mormor kunde inte komma så henne saknade vi lite. Men har man jobbat natt har man rätt att sova lite. Vi får ta det någon annan dag. Kommer ju fler gånger då man behöver ett par extra ögon och armar =)

Nu är det dags att laga mat, idag blir det köttgryta al´a Jimmy med valfritt tillbehör (potatis eller strips) och majs. Detta måste vara hela familjens favoriträtt tror jag. Det tar alltid slut i alla fall =)

Ha det bäst där ute nu... KRAM

Ps! någon som vet om man kan ändra färgen på texten i sin blogg? Ds!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låt er faktiskt som om det gick bra för er på er lilla "resa".



Ursäkta att jag varit lite seg på att svara, JAg kan inte alla sånad där saker utan till men det lilla jag kan har jag lärt mig på http://www.designadinblogg.se/. En jätte bra sida om du vill pyssla lite med din blogg..



kram

2009-08-25 @ 18:00:44
Postat av: Manda

Låt er faktiskt som om det gick bra för er på er lilla "resa".



Ursäkta att jag varit lite seg på att svara, JAg kan inte alla sånad där saker utan till men det lilla jag kan har jag lärt mig på http://www.designadinblogg.se/. En jätte bra sida om du vill pyssla lite med din blogg..



kram

2009-08-25 @ 18:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0