Jag försöker i alla fall...

Nu är det fasen dags att göra något..När folk säger till en, och det utan glimten i ögat, att man är tjock då är det verkligen illa.

"mormor" du behöver inte ta illa upp, men det var du som sa det till mig, på min födelsedag dessutom. Men jag ska kanske tacka dig, du fick upp mina ögon. =) Så nu jäklar sätter vi fart, till jul vill jag ha en kropp jag trivs med. Skriver kropp och inte vikt bara för att jag tycker att centimetrarna är viktigare än vad vågen visar.

TACK MAMMA!

Försöker verkligen att tänka på vad jag äter och dricker. Det är fasen inte lätt att bara sluta äta godis och dricka läsk så där hux flux. Från att ha ätit godis och druckit läsk nästan dagligen, till att inte äta och dricka något alls. Det behövs verkligen en vilja av stål. Men jag försöker, klart jag har halkat dit någon gång då och då. Men det är stor skillnad mot förut.

Har tagit tag i långpromenaderna igen oxå. Försöker gå minst tre dagar i veckan, då Cassi är på dagis. Kan bli lite svårt att gå "långis" med tre barn med en vagn gjord för två. Och så ska ju Ticko med oxå.



Här sitter man och ska moffa pizza (hemmagjord, men i alla fall) och tjejorna får riskakor =)  Gud man ser ju ut som jag vet inte vad. Nej nu får det vara slut på det här moffandet.


Nu ska jag gå och laga lite ordentlig mat till mina barn, Så dagens matmaraton kan börja. VARFÖR kan de inte äta på samma tider?? Och så ska middagen påbörjas lite smått. Kött ska läggas i marinad och potatisen ska skalas. I kväll ska det bli grillat *MUMS*


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men du.... Du har på 3 år fött 3 barn. Du vet väl att det tar ett år för kroppen att ställa om sig efter en graviditet? Hur kan någon kalla dig tjock då???? Inte så snällt!



Men.. keep up the good work och ta hand om din själ så löser sig resten. Jag tycker att du är stentuff småbarnsmamma :-)



Kram

2009-09-09 @ 19:34:17
URL: http://pealian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0