halsduk på vift, och spring i nya foppastövlar..

Jag blir så less.. Att det alltid ska finnas någon som inte kan hålla sina fingrar i styr. Idag försvann Cassis halsduk på dagis. Det är skit samma att den inte kostade flera hundra eller var helt ny. Eller att det bara var en halsduk. Men det var Cassis och ingen annans.. Punkt slut...

Själv så kämpar jag på med mina bläääiga ögon och glasögon. Har nästan blivit kompis med glasögonen nu. Hatar verkligen att köpa nya. Men tyvärr så behövs det ju med jämna mellanrum. Jimmy blir helt galen på mig, han tycker jag är knäpp som inte blir nöjd på en gång. Bara för att han kan ta sina nya glasögon och gå, för att sedan vara nöjd till hundra procent. Själv står man o kollar i spegeln, tycker de sitter lite snett, det klämmer lite. Man går till optikern och fixar. Sen står man där och kollar i spegeln igen, sitter de inte lite snett? klämmer de inte lite där nu? Och så håller man på lite så där tills man helt enkelt ger upp och skiter i det =)


Nellie har fått ett par nya fina rosa stövlar av mormor och Thomas, och hon älskar dem. Eller kan man kalla dem stövlar? Det är foppatofflor i stövelmodel, de är i alla fall jätte lätta. =) Cassi fick oxå ett par fina blå, men de var tyvärr för små. Eller det är precis på gränsen att hon kan ha dem nu. Vi hoppas de finns kvar i en större storlek. Mormor skulle kolla på måndag. *hoppas, hoppas*
Nellie har i alla fall sina på sig sina hela tiden, och springer som en galning. =)

Nej nu är det dags att bänka sig i soffan. Det är ju den spännande upplösningen i halv 8 hos mig, och den kan man ju inte missa =)
Och ikväll kan jag kolla på vad jag vill, Jimmy är och jagar gris =)



Ha det bäst, KRAM


PS!
Är det någon som vet? Måste man alltid logga in när man ska skriva ett nytt inlägg? Eller kan man göra på något annat sätt? Tacksam för svar =) DS!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vad surt med saker som försvinner! Hoppas att halsduken kommer tillrätta igen. På min sons dagis försvann ett kuvert med 400:- som jag hade lämnat där till en av de andra mammorna. arg



Jag vet inte hur just den här bloggen funkar, men jag måste iaf logga in på min för att kunna skriva nytt inlägg.



Ha det gott! Madeleine/Ekorrfamiljen

2010-03-11 @ 23:18:14
URL: http://vendeltid.blogspot.com
Postat av: Faster Jenny

Tråkigt när saker försvinner hoppas det bara är någon som tagit fel. Klart man måste vara hel nöjd med sina glasögon de ska ju sitta där på näsan större delen av dygnet. Då måste man får vara petig.

Kul med nya skor till barnen! Kram på er lantbor =))

2010-03-12 @ 22:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0